- Biodegradowalny według ISO, ASTM i OECD.
- W pełni syntetyczny, wolny od popiołu olej do dwusuwowych silników zaburtowych, przeznaczony do wszystkich silników chłodzonych wodą i powietrzem.
- Rozcieńczony w celu łatwiejszego mieszania i odpowiedni do układów wtrysku oleju.
- Stosunek olej/paliwo powinien być zgodny z zaleceniem producenta silnika i nie powinien przekraczać proporcji 1:100.
- Syntetyczny płyn do układów wspomagania, odpowiedni do układów wspomagania i układów poziomowania zawieszenia samochodów osobowych i ciężarowych, do których producenci zalecają specjalne płyny.
- Duża płynność zarówno w bardzo wysokich, jak i bardzo niskich temperaturach.
- Odpowiedni do układów ABS/ASR/ASC.
Szacuje się, że w ciągu najbliższych lat udział dwusprzęgłowych przekładni DCT montowanych w samochodach osobowych zwiększy się z 4% w roku 2010 do 10% w roku 2015. Oznacza to, że nowe skrzynie biegów zwiększają swój udział rynkowy w dość dynamicznym tempie. Bezpośrednimi powodami takiego stanu rzeczy są najprawdopodobniej duże lepsze właściwości skrzyń DCT w porównaniu do skrzyń tradycyjnych (mniejsza emisja CO2, obniżenie zużycia paliwa, płynna i szybka zmiana biegów). Wielu analityków sugeruje również, że w ciągu kolejnych 20 do 25 lat, skrzynie DCT zastąpią całkowicie przekładnie manualne montowane dzisiaj na rynku Europejskim.