- Maksymalne osiągi i ochrona przy wysokich obrotach i w wysokich temperaturach.
- Znaczne zmniejszenie tarcia pozwala zmaksymalizować moc.
- Dodatkowe środki przeciwdziałające zużyciu elementów silnika (ZDDP) zapewniają wszechstronną ochronę.
- Doskonała wytrzymałość filmu olejowego pomaga zwiększyć ciśnienie oleju.
- Dodatki uszlachetniające chronią przed powstawaniem osadów, zanieczyszczeniami pochodzącymi z paliwa.
olej silnikowy Premium Blue jest zalecany i zatwierdzony przez firmę Cummins Inc. olej Premium Blue zaprojektowano w celu zapewnienia zaawansowanego smarowania w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych o niskim poziomie emisji - także w modelach z chłodzonym układem recyrkulacji gazów spalinowych (EGR).
Jest to produkt o wyższej liczbie zasadowej (ang. Total Base Number, TBN), zaprojektowany pod kątem najnowszych specyfikacji dla silników wysokoprężnych opracowanych przez API, ACEA i producentów (w tym Cummins), które dopuszczają produkty o większej zawartości popiołu siarczanowego.
Zaawansowana technologia oleju Premium Blue zapewnia większą trwałość użytkową i dłuższe interwały między wymianami oleju poprzez zrównoważoną formułę, która maksymalizuje trwałość silnika.
- Wysokiej jakości, detergentowy olej silnikowy do bardzo dużych obciążeń, o niskiej zawartości popiołów, opracowany w celu zapewnienia optymalnej wydajności dwusuwowych silników wysokoprężnych GM-Detroit stosowanych na okrętach w przemyśle.
- Chroni przed powstawaniem osadu na zaworach wydechowych dzięki niskiej zawartości popiołu.
- Znakomita ochrona przed zużyciem.
- Zapobiega powstawaniu osadów, przez co przyczynia się do utrzymania czystości silnika.
- Wysoka odporność na utlenianie.
Przemysłowy olej przekładniowy zapewniający doskonałą odporność na bardzo wysokie ciśnienie, o dużej wytrzymałości, wysokiej stabilności cieplnej i właściwościach oddzielania wody.
- Odpowiedni do przemysłowych przekładni i przekładni redukcyjnych.
- Znakomita odporność na nagły wzrost obciążenia powoduje, iż sprawdza się w warunkach zmiany obciążeń i prędkości obrotowych.
- Nie wchodzi w reakcję z miedzią i brązem.
- Biodegradowalny według ISO, ASTM i OECD.
- W pełni syntetyczny, wolny od popiołu olej do dwusuwowych silników zaburtowych, przeznaczony do wszystkich silników chłodzonych wodą i powietrzem.
- Rozcieńczony w celu łatwiejszego mieszania i odpowiedni do układów wtrysku oleju.
- Stosunek olej/paliwo powinien być zgodny z zaleceniem producenta silnika i nie powinien przekraczać proporcji 1:100.
- Doskonałe smarowanie. Pomaga zapobiegać postawaniu osadów w komorze spalania.
- Zwalcza problemy związane z paliwem i osady, zapobiega zakleszczaniu się pierścieni i powstawaniu osadu węgla.
- Rozcieńczony w celu łatwiejszego mieszania, odpowiedni do układów wtrysku oleju.
- Stosunek olej/paliwo powinien być zgodny z zaleceniem producenta silnika i nie powinien przekraczać proporcji 1:100 TC-W3.
Diesel Fuel Treatment Valvoline zawiera specjalne detergenty, które usuwają osad z wtryskiwaczy oleju napędowego. Tak samo jak paliwo diesel różni się od benzyny, również środki stosowane do usuwania osadów z wtryskiwaczy silników wysokoprężnych różnią się od tych używanych w silnikach benzynowych. Po usunięciu siarki z oleju napędowego konieczne jest wspomaganie smarowania pomp wtryskiwaczy i samych wtryskiwaczy.
- Utrzymuje wtryskiwacze w czystości.
- Pomaga usuwać wodę z oleju napędowego.
- Smaruje wtryskiwacze i pompy paliwowe, gdy stosowane jest paliwo o niskiej zawartości siarki.
- Zwalcza korozję.
- Nie zawiera alkoholu.
Przeznaczony do delikatnego rozpuszczania osadów podczas pracy silnika na biegu jałowym, usuwa grube warstwy osadów w zaledwie 5 minut. Produkt jest całkowicie bezpieczny w użyciu, gdyż nie wpływa na twarde warstwy węgla i osadu, a ponadto nie zawiera żadnych rozpuszczalników chlorowanych. Engine Flush nie uszkadza uszczelek, jeżeli zostanie użyty zgodnie z instrukcją. W przypadku silników o przebiegu 160,000 kilometrów lub większym, przed zastosowaniem produktu zaleca się sprawdzenie, czy filtr siatkowy nie jest zatkany.
Podczas płukania środek ten:
- Rozpuszcza osad.
- Czyści silnik w ciągu pięciu minut.
- Otwiera zablokowane kanaliki oleju.
- Uwalnia zakleszczające się elementy podnoszące.
- Rozpuszcza osady, które ograniczają moc silnika.
- Bezpieczny dla uszczelek.
Gorący olej ma negatywny wpływ na uszczelki elastomerowe, powodując ich kurczenie, twardnienie i utratę elastyczności. W rezultacie pojawiają się wycieki oleju. Jednym ze sposobów na ich wyeliminowanie jest wymiana uszczelek. Drugim, znacznie prostszym i tańszym, jest użycie środka Valvoline Engine Stop Leak.
Produkt ten zawiera specjalne związki syntetyczne wywołujące pęcznienie, które pomagają przywrócić zużytym uszczelnieniom ich poprzednie właściwości, kształt i elastyczność. Uszczelnienia pęcznieją tylko do momentu osiągnięcia pierwotnych rozmiarów. Engine Stop Leak Valvoline zawiera również dodatek poprawiający wskaźnik lepkości w celu ograniczania wycieków do momentu naprawienia uszczelnienia. W przypadku rozerwanych lub popękanych uszczelek konieczna jest ich wymiana.
- Ogranicza wycieki oleju z uszczelek łożysk głównych.
- Pomaga utrzymać miękkość i elastyczność uszczelek.
- Może być stosowany z olejami silnikowymi.
- Poprawa wskaźnika lepkości oleju.
- Nie zawiera żadnych szkodliwych rozpuszczalników lub ciał stałych.
Oil Treatment Valvoline zawiera polimer, który zwiększa wskaźnik lepkości oleju silnikowego. Oznacza to, że olej staje się bardziej lepki (gęstszy) w wysokich temperaturach bez jednoczesnego zwiększenia jego lepkości w niskich temperaturach. olej silnikowy wzmocniony Oil Treatment Valvoline nadal staje się mniej lepki (rzadszy) w miarę zwiększania się temperatury i bardziej lepki (gęstszy) w miarę jej opadania, jednak tempo tych zmian jest mniejsze niż w przypadku oleju bez tego dodatku. Zwiększenie lepkości oleju przy wysokich temperaturach pomaga redukować przedmuchy gazu spalania i wypalanie oleju poprzez poprawę stopnia uszczelniania przez pierścienie tłokowe. Oil Treatment Valvoline zawiera również dodatek odporny na wysokie ciśnienia, co zmniejsza zużycie silnika.
- Minimalizuje zużycie oleju.
- Ogranicza tarcie.
- Poprawię uszczelnienie i kompresję pierścieni tłokowych.
- Zwiększa smarowność.
- Poprawia wskaźnik lepkości oleju.
- Chroni silnik przed zużyciem wskutek ekstremalnego ciśnienia.
Środek do przepłukiwania silników VPS to jeden z produktów nowej generacji przeznaczony do
wymagających nowoczesnych silników samochodowych. VPS Engine Flush jest wysokiej jakości produktem, który nie uszkadza silnika, gniazd pierścieni, prowadnic zaworów czy uszczelek.
Nie zawiera on żadnych dodatków, które mogłyby wywrzeć niekorzystny wpływ na oleje silnikowe.
- Czyści kanały olejowe, aby usprawnić przepływ oleju do najważniejszych elementów silnika.
- Zmniejsza poziom szlamów i innych szkodliwych osadów w silniku i misce olejowej.
VPS HD Radiator Flush to zaawansowana mieszanka środków powierzchniowo czynnych, detergentów czyszczących i neutralizatorów kwasów, opracowana w celu szybkiej emulsyfikacji oleju, piany i osadów oraz usuwania luźnych fragmentów rdzy i kamienia z całego układu chłodzenia. Produkt pomaga utrzymać wydajność i skuteczność układu chłodzenia, współpracując z substancją zapobiegającą zamarzaniu w celu zapewnienia skuteczniejszej ochrony układu.
Poprzez usunięcie zanieczyszczeń z układu chłodzenia następuje poprawa przekazywania ciepła, dzięki czemu chłodzenie kluczowych części silnika przez płyn chłodniczy jest skuteczniejsze. Nagromadzone zanieczyszczenia nie tylko przeszkadzają w oddawaniu ciepła, ale również mogą powodować korozję elektrochemiczną. Przy każdej wymianie środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu chłodniczego w pojeździe, przed dodaniem nowego środka należy przepłukać układ VPS HD Radiator Flush w celu oczyszczenia go i usunięcia szkodliwych zanieczyszczeń.
VPS HD Radiator Flush może być używany w każdym układzie chłodzenia, niezależnie od rodzaju używanej substancji zapobiegającej zamarzaniu/czynnika chłodniczego. Butelka o pojemności 1-litra jest wystarczająca do układu chłodzenia o objętości 20-25 litrów.
- Emulguje olej i szlam.
- Usuwa luźną rdzę i kamień.
- Utrzymuje wydajność układu chłodzenia.
- Zapobiega gromadzeniu się kwasów i zanieczyszczeń.
- Bezpieczny i łatwy w użyciu.
- Bezpieczny dla uszczelek i uszczelnień.
- Opracowany specjalnie do układów chłodzenia silników wysokoprężnych pracujących pod dużym obciążeniem.
VPS HD Engine Flush jest profesjonalnym preparatem przeznaczonym do rozpuszczania osadów i czyszczenia skrzyni korbowej w celu wydłużenia trwałości użytkowej świeżego oleju silnikowego. VPS HD Engine Flush jest mieszany z używanym olejem silnikowym i pozostawiany do czyszczenia na 20-30 minut (w zależności od stopnia zanieczyszczenia) w silniku pracującym na biegu jałowym.
Ponieważ VPS HD Engine Flush nie zawiera żadnych rozpuszczalników chlorowanych, może być bezpiecznie stosowany. VPS HD Engine Flush nie uszkadza uszczelek, jeżeli jest używany zgodnie z instrukcją. Należy zawsze stosować się do wskazówek podanych na etykiecie. W przypadku silników o dużym nagromadzeniu osadów i przebiegu wynoszącym 160 000 kilometrów lub więcej, przed zastosowaniem produktu zaleca się sprawdzenie, czy filtr siatkowy nie jest zatkany. Butelka o pojemności 1 litra jest wystarczająca do miski olejowej o objętości 10-12 litrów.
- Rozpuszcza osady, które ograniczają moc silnika.
- Czyści silnik w ciągu 20-30 minut.
- Otwiera zablokowane kanaliki oleju.
- Uwalnia zakleszczające się elementy podnoszące.
- Poprawia cyrkulację oleju.
- Bezpieczny dla uszczelek i uszczelnień.
- Specjalnie opracowany do silników wysokoprężnych pracujących pod dużym obciążeniem.
Breake Cleaner natychmiast usuwa płyn hamulcowy, smar, olej i zanieczyszczenia hamulcowe.
- Odpowiedni do czyszczenia elementów hamulców, klocków, okładzin, bębnów, tłoków obrotowych, szczęk, resorów i płyt mocujących.
- Nie pozostawia osadów.
- Nie zawiera składników ropopochodnych.
- Jest niepalny i nieprzewodzący.
Glass Cleaner oparty na formule piany skutecznie czyszczącej i nabłyszczającej wszelkiego typu powierzchnie szklane, nie pozostawiając smug.
- Zrównoważona formuła chroni przed parowaniem szyb.
- Silne składniki czyszczące usuwają błoto, owady i ptasie odchody.
- Rozpuszczalniki skutecznie usuwają trudny do zmycia olej i brud.
- Zapobiega powstawaniu smug w niskich temperaturach.
TECTYL 282 jest olejowym środkiem antykorozyjnym w postaci koncentratu. Produkt tworzy przeźroczysty, olejowy film ochronny. Przeznaczony jest do rozcieńczania rozpuszczalnikiem alifatycznym.
TECTYL 282 w postaci rozcieńczonej jest przeznaczony do ochrony części wykonanych z metali żelaznych i nieżelaznych. Produkt tworzy ultra cienki, przeźroczysty film olejowy.
TECTYL 477-D jest olejowym środkiem antykorozyjnym w postaci koncentratu przeznaczonego do rozcieńczania olejem mineralnym lub rozpuszczalnikiem alifatycznym. Produkt tworzy przeźroczysty, olejowy film ochronny.
TECTYL 477-D w postaci rozcieńczonej jest przeznaczony do ochrony części wykonanych z metali żelaznych i nieżelaznych.
TECTYL 800-D posiada doskonałe właściwości wypierania wody, niską lepkość przy bardzo dobrych właściwościach antykorozyjnych powłoki olejowej.
TECTYL 800-D tworzy jasny, przeźroczysty film olejowy.
TECTYL 800-D spełnia wymagania norm Armii Stanów Zjednoczonych VV-L-800 i MIL-P-1167 typ P-9.
TECTYL 800-D jako powłoka olejowa jest zalecana do ochrony broni automatycznej, urządzeń przemysłowych, układów i narzędzi pneumatycznych, maszyn i silników przechowywanych w wilgotnych i zimnych warunkach.
TECTYL 859-B jest olejem smarującym i jednocześnie środkiem antykorozyjnym zawierającym lotne inhibitory korozji.
TECTYL 859-B przeznaczony jest do ochrony miejsc trudnodostępnych i przestrzeni zamkniętych. Zawarty w oleju inhibitor odparowując zapobiega korozji.
TECTYL 859-B na chronionej powierzchni tworzy jasny, przeźroczysty film olejowy.
TECTYL 910 jest olejem klasy API CH4/SJ SAE 10W spełniającym dwie funkcje: oleju silnikowego o normalnych cechach eksploatacyjnych i środka antykorozyjnego. Spełnia wymagania norm Armii Stanów Zjednoczonych MIL-L-21260.
TECTYL 910 jest doskonałym środkiem ochrony przed korozją stosowanym w tłokowych silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym oraz z zapłonem samoczynnym używanym we wszelkiego rodzaju pojazdach.
TECTYL 910 jest także zalecany do ochrony części metalowych metodą natrysku lub zanurzenia.
TECTYL 915W40 jest olejem spełniającym dwie funkcje: oleju silnikowego o normalnych cechach eksploatacyjnych i środka antykorozyjnego. Spełnia wymagania norm Armii Stanów Zjednoczonych MIL-L-21260D Grade 10.
TECTYL 915W40 jest doskonałym środkiem ochrony przed korozją stosowanym w tłokowych silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym oraz z zapłonem samoczynnym używanym we wszelkiego rodzaju pojazdach.
TECTYL 915W40 jest także zalecany do ochrony części metalowych metodą natrysku lub zanurzenia.
TECTYL 930 jest olejem klasy API CH-4/SJ SAE 30 spełniającym dwie funkcje: oleju silnikowego o normalnych cechach eksploatacyjnych i środka antykorozyjnego. Spełnia wymagania norm Armii Stanów Zjednoczonych MIL-L-21260.
TECTYL 930 jest doskonałym środkiem ochrony przed korozją stosowanym w tłokowych silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym oraz z zapłonem samoczynnym używanym we wszelkiego rodzaju pojazdach.
TECTYL 930 jest także zalecany do ochrony części metalowych metodą natrysku lub zanurzenia.
TECTYL 275 jest środkiem zabezpieczającym przed korozją sformułowanym na bazie oleju o wysokiej zdolności wypierania wody przy bardzo dobrych właściwościach smarnych i penetracyjnych.
TECTYL 275 tworzy cienką, przeźroczystą powłokę olejową usuwającą płyn obróbczy, wodę, oraz odciski palców z zabezpieczonego elementu.
TECTYL 283-S-17 jest rozpuszczalnikowym środkiem antykorozyjnym na bazie oleju. Posiada doskonałe właściwości wypierania wody. Wyschnięty produkt tworzy ultra cienki, przeźroczysty nie plamiący film olejowy.
TECTYL 286 jest rozpuszczalnikowym środkiem antykorozyjnym na bazie oleju. Posiada doskonałe właściwości wypierania wody. Wyschnięty produkt tworzy ultra cienki, przeźroczysty nie plamiący film olejowy.
TECTYL 472 jest olejowym środkiem zabezpieczającym przed korozją sformułowanym na bazie oleju, posiadającym wysoką zdolność wypierania wody oraz właściwości penetrujące.
TECTYL 472 zapewnia długoterminową ochronę przed korozją powierzchni metalowych w pomieszczeniach zamkniętych oraz podczas transportu lądowego.
TECTYL 900 jest rozcieńczalnikowym o niskiej lepkości olejowym środkiem antykorozyjnym posiadającym doskonałe właściwości wypierania wody.
TECTYL 900 zapewnia ochronę broni automatycznej, urządzeń przemysłowych, układów i narzędzi pneumatycznych, ze stali żelaznej i nieżelaznej, podczas składowania wewnętrznego lub transportu.
TECTYL 900 tworzy jasny, przeźroczysty film olejowy.
TECTYL 5638W jest specjalną wodorozcieńczalną powłoką wygłuszającą wolną od rozpuszczalników organicznych.
TECTYL 5638W jest przystosowany do nakładania w warunkach przemysłowych przy produkcji samochodów, wagonów kolejowych, tramwajów i innych urządzeń transportu kołowego.
TECTYL 5638W może być także stosowany do konserwacji podwozia w pojazdach kołowych.
TECTYL 5638W stosowany jest do wygłuszania elementów pojazdów kołowych (drzwi, obudów przekładni, dachów, etc.), systemów wentylacyjnych, kontenerów (na szkło, smieci, etc.), maszyn roboczych itp.
TECTYL 5638W może być nakładany za pomocą szpatuły lub specjalnego sprzętu do natrysku.
TECTYL 5638W wyschnięty może can być malowany żywicami syntetycznymi, farbami epoksydowymi i farbami na bazie PCV.
TECTYL 5750W jest lateksowo/ bitumicznym, wodorozcieńczalnym, tiksotropowym, szybko schnącym, niepalnym i wygłuszającym środkiem antykorozyjnym.
TECTYL 5750W jest przeznaczony do stosowania w wagonach kolejowych, autobusach i kabinach ciężarówek. Jest środkiem stosowanym do ochrony podwozi tych pojazdów, kontenerów i przyczep.
TECTYL 5750W jest doskonałym środkiem uszczelniającym i impregnującym stosowanym do ochrony drewnianych podłóg w autobusach i tramwajach.
Szacuje się, że w ciągu najbliższych lat udział dwusprzęgłowych przekładni DCT montowanych w samochodach osobowych zwiększy się z 4% w roku 2010 do 10% w roku 2015. Oznacza to, że nowe skrzynie biegów zwiększają swój udział rynkowy w dość dynamicznym tempie. Bezpośrednimi powodami takiego stanu rzeczy są najprawdopodobniej duże lepsze właściwości skrzyń DCT w porównaniu do skrzyń tradycyjnych (mniejsza emisja CO2, obniżenie zużycia paliwa, płynna i szybka zmiana biegów). Wielu analityków sugeruje również, że w ciągu kolejnych 20 do 25 lat, skrzynie DCT zastąpią całkowicie przekładnie manualne montowane dzisiaj na rynku Europejskim.